Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht...

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

11 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Tja... en daar zijn we dan al 2,5 week, ruim 1500 foto's verder en vele indrukken rijker.
Het einde van de trip is helaas alweer in zicht.

Aansluitend bij het laatste berichtje:
In Nha Trang heb ik een snorkeltour gedaan, wat erg leuk was! Vele mooie vissen zien rond zwemmen. Altijd leuk om weer eens een kijkje in de onder-water-wereld te nemen!
Een gevolg helaas: gruwelijk verbrand! Echt zo hevig, dat ik er een aantal nachten niet van heb kunnen slapen. De pijn is nu zo ongeveer weg en het begint te jeuken, dus als ik straks terug ben in Nederland heb ik vast zo'n velletjes-rug ;)

Vanuit Nha Trang ben ik met de bus naar Mui Ne gegaan, een andere plaats aan de kust. Een bus die overdag ging, maar het was wel zo'n stomme slaapbus. Niet heel fijn als je rug pijn doet... Maar na 6 uurtjes bikkelen was ik er dan! In Mui Ne heb ik niet van het strand kunnen genieten. Deels vanwege de verbranding dat ik dacht dat het niet zo slim zou zijn. Maar ook vanwege het weer. Ik heb een paar fikse onweersbuien daar gehad. Ik heb een tour gedaan naar de zandduinen, maar die heb ik vanwege het weer maar voor de helft kunnen doen. Aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant is het pas het eerste dat ik vanwege het weer niet heb kunnen doen en dat terwijl het nu wel regenseizoen is. Dus over het algemeen heb ik gewoon veel geluk tot nu toe!

Vanuit Nha Trang ben ik vertrokken naar de big city Saigon! Daar ben ik gisteren aangekomen, maar nog niks van de stad gezien. Ik wilde gisteren gaan rondlopen, maar ik voelde me niet goed. Erg moe en duizelig. Waarschijnlijk een combi van het alsmaar doorreizen, slecht slapen, de warmte en de verbranding. Ik ben dus maar op bed gegaan... Jammer, maar goed, het is niet anders.

Vandaag voelde ik me al een stuk beter, alhoewel ik nog steeds wel erg moe ben. Vanmorgen ben ik vertrokken voor een tweedaagse tour naar de Mekong Delta. Ik heb al leuke boottochtjes gemaakt, ben naar een bijen-farm geweest (en zo'n ding vol met bijen vastgehouden!), naar een 'fabriekje' waar ze snoepjes van cocosmelk maken (erg lekker) en een fruit proeverij (jammie).
Morgen gaat de tour verder naar de floating market en volgens mij een rijstfabriek.
Ik ga dan niet met de tour mee terug naar Saigon. Na de lunch ga ik met de bus naar een plaatsje aan de kust voor 1 overnachting.
Zaterdagochtend vertrek ik dan met de boot naar Phu Quoc Island, een tropisch eiland. Het is geen hoogseizoen daar (wat weer betreft) maar volgens mij moet het er alsnog goed vertoeven zijn. Daar spendeer ik dus mijn laatste daagjes...
Maandag vlieg ik van het eiland terug naar Saigon. Dinsdag vlieg ik van Saigon naar Hanoi en woensdag vlieg ik dan van Hanoi terug naar Nederland.
3 vliegdagen op een rij... hahah.
Maar goed... dat maakt het wel mogelijk dat ik dit allemaal nog kon regelen, dus er toch maar voor gekozen.

Tot zover eerst.

x Kirsten

  • 11 Augustus 2011 - 12:36

    Mama:

    Hey meissie,
    Dat je moe wordt is ook te begrijpen, zoveel dat je reist en de indrukken.
    Ja, en het verbranden van je rug is ook niet prettig.
    En de snoepjes wil ik ook wel proeven hoor.
    En geniet van de laatste daagjes op het tropisch eiland.

    liefs mama en papa

  • 11 Augustus 2011 - 15:33

    Jannes:

    Mooie verhalen Kirsten.
    Dank en kom veilig thuis.
    Zie je op de kermis?

    Groet,
    Jannes.

  • 11 Augustus 2011 - 16:23

    Ingrid:

    heey

    veel slapen in het vliegtuig!!! dan ben je weer fris en fruitig voor het grote feest hier in hollandia!

  • 11 Augustus 2011 - 18:52

    Willem Stoppels:

    Moi Kirsten,

    Leuke reisverslag heb je weer
    gemaakt, je moet een boek gaan schrijven over al je avonturen.
    Nog paar dagen lekker genieten en dan weer naar Grönn'n.

    groetjes,
    Willem.S.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Kirsten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 38130

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Amazing Africa!

19 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Madagascar

23 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Vietnam

10 Juli 2009 - 25 Juli 2009

Zuid-Afrika

03 November 2007 - 26 Maart 2008

Zuid- en Centraal Amerika

Landen bezocht: