Perfume Pagoda & Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu Perfume Pagoda & Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu

Perfume Pagoda & Halong Bay

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

28 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

Ik ben nog maar een paar dagen in Vietnam, maar al vele indrukken rijker! (Inmiddels al vastgelegd op zo'n 500 foto's, dus dat wordt straks uitzoeken...).

Zondag ben in naar de Waterpuppets show geweest, een show waar het verhaal over Vietnam wordt gespeeld met poppen in het water. Achter een scherm zitten mensen die de poppen bedienen. Erg leuk!

Maandag ben ik voor een tour naar Perfume Pagoda geweest. Pagoda is een tempel.
Eerst was het een busreis van ongeveer 2 uren langs de rijstvelden. Prachtig om te zien! Daarna werden we (ik was met 8 anderen in een groep) met een bootje over de rivier gevaren. Heel zielig, zo'n klein Vietnamees vrouwtje dat ons een uur lang in de hitte voort moet roeien...
Vervolgens was het een stukje lopen, een tochtje met de kabelbaan en weer een stukje lopen. We kwamen uit bij een grot waar we naar binnen konden. En in de grot was de tempel gevestigd. Heel mooi en heel bijzonder! Er waren ook Vietnamezen aan het bidden en dat maakt het plaatje wel compleet. Na de lunch, bezochten we nog een andere tempel. Ook een hele mooie en ditmaal een hele grote. Indrukwekkend om al die buddhabeelden te zien en al die versieringen die ze eromheen maken!
Na dezelfde weg terug, kwam ik vermoeid, bezweet, verbrand en onder de muggenbulten weer terug in Hanoi. Ik smeer me in met zonnebrand en DEET, maar zonder ook maar een stap te verzetten, zweet je al zo erg, dat het binnen een paar minuten weer van je lichaam verwijderd is.

Dinsdag ben ik voor een 2daagse tour vertrokken naar Halong Bay. Bijna 4 uren in de bus en dan kom je aan bij de haven. Met een klein bootje werd onze groep opgehaald en dan naar de grote boot gebracht. Op die boot bleef ik een nacht slapen. De tocht ging door Halong Bay (unesco werelderfgoed). Duizenden eilandjes (rotsen) komen uit de zee omhoog en dat ziet er erg spectaculair uit. Na een stukje varen tussen de rotsen door, kwamen we aan bij een grot. Die hebben we bezichtigd, erg mooi en heel groot!
Daarna was er een optie voor kayaken, maar dat heb ik vanwege mijn arm toch maar overgeslagen.
's Avonds was het erg gezellig met de groep op de boot en hebben we zelfs karaoke gedaan! hahaha.
De volgende dag hebben we nog een stuk rondgevaren en zijn we langs een floating village gekomen. Hier wonen mensen die van de visserij leven. Er wordt gehandeld met vis en ze krijgen daar fruit, groente en rijst voor terug. Op een van de eilandjes staat een school voor de kinderen.
Rond het middaguur kwamen we aan in de haven, hebben we geluncht en daarna zijn we terug gegaan naar Hanoi.

Nu zit ik nog in Hanoi en ik ga me zo weer de chaos in wagen. Het blijft me verbazen hoe het hier gaat. Mensen zetten volgens mij gewoon de deuren van hun huis open, stallen wat verkoopwaar op de stoep, zitten op kleine krukjes tussen hun spullen, maar ook tussen de pannen waar ze hun eten in koken. Als je over de stoep loopt (als dat al kan, want er staan ook honderden scooters geparkeerd), loop je dus zo tussen een Vietnamese familie door die net aan het eten is. Volgens mij leven ze gewoon het grootste deel van de dag op de stoep.
Vanavond word ik opgehaald voor een nieuwe tour. Ik vertrek met de nachttrein naar Sapa, een dorpje in de bergen. Morgen slaap ik in een hotel en overmorgen heb ik daar een homestay. Daarna weer met de nachttrein terug naar Hanoi, waar ik nog dezelfde dag vertrek naar een nieuwe plaats, Hue, in het midden van Vietnam.

Tot later!

  • 28 Juli 2011 - 07:21

    Miente Ettema:

    Kirsten,
    bij het lezen van je reisverslag geeft het een gevoel dat je er bij bent als lezer.
    Ga je dit ook in boekvorm brengen?

    Miente Ettema

  • 28 Juli 2011 - 08:01

    Ingrid:

    Wow klinkt alweer helemaal super! heel veel plezier! xxx

  • 28 Juli 2011 - 09:52

    Gea:

    wat een geweldige belevenis. wij genieten van je verslag. xxx

  • 28 Juli 2011 - 11:24

    Kirsten:

    @ Miente
    Bedankt voor je reactie. Ik houd wel alles in een dagboek bij, maar ben nog steeds bezig met mijn boek over Zuid-Amerika en dat is al 3 jaren geleden dat ik daar geweest ben... dus denk niet dat het er van komen gaat...

  • 29 Juli 2011 - 10:04

    Marije:

    Hi kir,
    wat heb je al veel gedaan!! Ben erg benieuwd naar de foto's (500x5 gok ik;))
    Geniet er van en voorzichtig doen he!!!
    x marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Kirsten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 38126

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Amazing Africa!

19 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Madagascar

23 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Vietnam

10 Juli 2009 - 25 Juli 2009

Zuid-Afrika

03 November 2007 - 26 Maart 2008

Zuid- en Centraal Amerika

Landen bezocht: