Ik ben in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu Ik ben in Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu

Ik ben in Vietnam!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

24 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

Ja... het is gelukt!
Ik ben aangekomen in Vietnam.
De vluchten zijn goed verlopen.
Eerst vlloog ik naar Moskou en door een kleine vertraging, moest ik gelijk doorlopen naar de vlucht richting Hanoi.
Heel mooi gaat dat... je loopt het vliegtuig uit (waar je dus van tevoren bent gecheckt) en na een paar stappen moet je opnieuw door een controlepunt. Je hebt een half uur om naar een andere vertrekhal te lopen, maar eerst moeten toch de schoenen uit en moet alles opnieuw gescand worden.
Na een snelle wandeling, was ik op tijd bij de gate en kon ik gelijk alweer instappen!
Ook de tweede vlucht is goed verlopen, alhoewel ik niet heel veel heb kunnen slapen.
Om 10 voor 9 plaatselijke tijd ben ik geland en moest ik mijn visum nog afhalen. Daar zit natuurlijk helemaal geen systeem in (er staan hordes mensen te wachten en achter een balie wordt je paspoort omhoog gehouden en moet je maar er achter zien te komen welke van jou is. Na een uur wachten had ik mijn paspoort terug en lag mijn tas al te wachten.
De pick-up service van het hotel was goed geregeld. Ik kon in de taxi meteen een goede indruk krijgen van Hanoi: CHAOS!!!
Alles rijdt maar door elkaar, auto's, scooters, brommers, fietsers en er lopen zelfs mensen aan de kant van de snelweg. Links of rechts inhalen maakt niet uit en een rotonde mag je ook wel linksom nemen als je dat beter uitkomt. Op de scooters wordt alles, maar dan ook alles vervoerd. Verhuisdozen (zo groot), levende en dode dieren, hele kleine kindjes... levensgevaarlijk!
Ik ben veilig aangekomen in mijn hotel en na een paar uurtjes liggen voelde ik me weer helemaal wakker.
Ik heb een aantal tours geregeld. Morgen ga ik naar Perfume Pagoda, dinsdag voor 2 dagen naar Halong Bay en slaap ik op een boot en daarna ga ik door naar Sapa, waar ik in een nachttrein ga slapen, in een hotel, maar ook een homestay heb bij de locals!!
Vervolgens ga ik met de nachtbus door naar Hue, waar de hotelmedewerker ook al een ticket voor me heeft geregeld.
Met andere woorden: mijn eerste week is al volgeboekt!
Goed... ik ga weer snel verder. Zo naar een Waterpuppets show en een rondje om het meer lopen.
Tot het volgende bericht!

x Kirsten

PS het is hier heeeeeel warm!

  • 24 Juli 2011 - 09:25

    Ingrid:

    wowww dat klink nu al helemaal super! veel plezier! xxx

  • 24 Juli 2011 - 09:26

    Jolanda:

    Fijn om te horen dat de reis tot nu goed verlopen is!! Wees blij dat je daar zit, hier regent het al non-stop! Dus stuur wat zonnestralen deze kant op. Geniet ervan en ben nu alweer benieuwd naar je volgende bericht! X Jo

  • 24 Juli 2011 - 09:28

    Rianne:

    wauw dat klinkt erg gaaf
    geniet van alles daar en ik verheug me op je volgende verhaal ;-)

    ps hier is het koud! 15graden ofzo

  • 24 Juli 2011 - 10:30

    Willem Stoppels:

    Hallo Kirsten, dus je bent al in Vietnam. Erg leuk om je reis zo een beetje met je kenissen en familie te delen. Ik kijk al uit naar de volgende berichtje met foto's.
    Veel plezier,
    groetjes, Willem.S.

  • 24 Juli 2011 - 13:22

    Lis:

    Ha Kirsten!
    Super dat je weer lekker aan het reizen bent! En als ik het lees, krijg ik ook zo'n zin in onze vakantie naar Sri Lanka (nog een kleine 2 weekjes)!
    En Vietnam staat ook op mijn lijstje, dus kun jij mooi al het 'voorwerk' doen!
    Heel veel plezier en doe voorzichtig.
    Liefs Lis (& Geert)

  • 24 Juli 2011 - 13:52

    Miente Ettema:

    Kirsten,
    dat is veel zien in een korte tijd!
    maar wel heel erg leuk (zo vaak kom je niet in Vietnam).
    Ga maar goed genieten van jou reis

  • 24 Juli 2011 - 19:24

    Bianca:

    Kir!!! wat heerlijk om je weer te mogen volgen... het klinkt nu al super en ga het zeker in de gaten houden...
    enjoy!

    xxxje

  • 25 Juli 2011 - 07:44

    Sophie:

    oooooooh leuk!! Ben heel benieuwd naar je indrukken en foto's. Kan ik daar mooi mijn volgende verre reis op afstemmen :-p
    Ik ben nu in Graz, Oostenrijk. Gisteren na 16 uur reizen aangekomen. Straks even repeteren en dan de mooie stad verkennen. Di en wo competitie...

    Groetjes van heeel Hifive :-)
    x Sophie

  • 25 Juli 2011 - 07:44

    Sophie:

    oooooooh leuk!! Ben heel benieuwd naar je indrukken en foto's. Kan ik daar mooi mijn volgende verre reis op afstemmen :-p
    Ik ben nu in Graz, Oostenrijk. Gisteren na 16 uur reizen aangekomen. Straks even repeteren en dan de mooie stad verkennen. Di en wo competitie...

    Groetjes van heeel Hifive :-)
    x Sophie

  • 26 Juli 2011 - 18:42

    Jannes:

    Ik lees nu voor het eerst over je reis. Was een beetje druk op het werk, maar nu vakantie.
    Ben je alleen op reis of heb je reisgenoten mee? En werk je nog bij Molendrift?
    Heel moedig van je naar Vietnam.

    Groet,
    Jannes.

  • 28 Juli 2011 - 11:25

    Kirsten:

    @ Jannes
    Ja, ik ben alleen op reis, maar al vele mensen ontmoet. Ik heb me nog niet alleen gevoeld dus.
    En ik werk nog steeds met veel plezier bij Molendrift!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Kirsten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 38133

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Amazing Africa!

19 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Madagascar

23 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Vietnam

10 Juli 2009 - 25 Juli 2009

Zuid-Afrika

03 November 2007 - 26 Maart 2008

Zuid- en Centraal Amerika

Landen bezocht: