El fin del mundo!!!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu El fin del mundo!!!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu

El fin del mundo!!!!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Februari 2008 | Argentinië, Ushuaia

Hai!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geplaatst heb, dus ik zal proberen alles een beetje te vertellen...

Ik was dus in San Juan aangekomen in Argentinie, wetende dat ik een paar dagen had voordat ik in Mendoza moest zijn. Aangezien San Juan niet heel boeiend was, had ik bedacht dat ik nog wel ergens anders heen kon gaan. Ik wilde eigenlijk echt heel graag naar Salta, maar ik had op het nieuws gezien dat Salta op dat moment uit kleine eilandjes bestond in verband met overstromingen... Aangezien ik niet een ramptoerist wil gaan uithangen, heb ik maar besloten om naar Córdoba, de tweede stad van Argentinie, te gaan. Dit scheelde mij ook heel wat uren buszitten...
In Córdoba heb ik in één dag heel veel gedaan. Ik heb het centrum van de stad bekeken en ik ben naar een dierentuin en een park geweest. Het centrum was erg mooi. Het park vond ik tegenvallen, gezien er ongeveer net zoveel asvalt als groen was... Niet echt een plek om lekker te gaan rondlopen en/of te gaan relaxen.
Ik had een mail van Else gekregen dat zij donderdagochtend al aan zouden komen in Mendoza, dus heb ik donderdags al een bus naar Mendoza genomen, waar ik ´s avonds ben aangekomen. Ik zat in een ander hostel, maar we zouden vrijdag om 12 uur gaan meeten op de plaza.
Toen ik vrijdagochtend naar beneden liep voor een ontbijt stonden Else, Floor en Elin in enen in het hostel...zij gingen verhuizen en ze hadden een city tour geboekt voor deze dag. Ik moest me dus even gaan haasten, maar even later waren we dan op weg voor onze fiets-wijn tour door Mendoza! Dit bleek een fiasco te zijn, want de fietsen waren niet erg goed en de kaart die we mee hadden gekregen was erg slecht. Hierdoor waren we of te laat bij de Bodega´s, of konden we ze niet vinden... Van de 5 Bodega´s hebben we er slechts 2 gezien. Maar het was wel heel interessant om te zien hoe er van druiven wijn wordt gemaakt. Uiteraard ontbrak een wijnproeverij niet en zelfs ík heb wijnen geproefd. Ik vond toch wel dat dat hoorde als je in dé wijnstad ter wereld bent! (En...het viel me niet tegen!)

Vanuit Mendoza zijn we met de bus naar Bariloche gegaan, wat dé chocoladestad wordt genoemd...
In Bariloche hebben we een auto gehuurd, omdat we gehoord hadden dat de omgeving daar heel mooi moet zijn. Aangezien ik de enige was met een internationaal rijbewijs, heb ik de dames dan ook maar rondgereden in Bariloche en omgeving. En dat was inderdaad heel erg mooi! Mooie meren met daarom heen bergen! En het was echt heerlijk om een auto ´bij de deur´ te hebben en lekker te kunnen gaan en staan waar je maar wilt!
Met de auto zijn we nog naar een ander dorpje gegaan, Villa La Angostura, waar de broer van Maxima een restaurant heeft. Hier zijn we niet geweest, maar we hebben wel van prachtige uitzichten kunnen genieten!!!

Vanuit Bariloche begon onze 28 urige busreis naar Rio Gallegos...niet omdat we daar graag naar toe wilden...het was alleen een kleine tussenstop.
Na een nacht in een hostel zijn we namelijk gelijk ´s ochtends voor een 12 urige reis naar Ushuaia gegaan, waar ik nu nog steeds zit.
En....Ushuaia is de meest zuidelijke stad ter wereld!!! Ik ben nu gewoon AT THE END OF THE WORLD!!!
Het voelt echt onwijs gaaf om hier te zijn, maar aan de andere kant ook best frusterend. Ik ben namelijk nog maar ongeveer 1000 km. van Antartica verwijderd en ik kan vanwege de hoge kosten daar gewoon niet heen...
Terwijl ik nog 3000 km. van Buenos Aires ben, wat veel verder is en wel gewoon te doen is...
Gisteren hebben we in Ushuaia een boottrip gemaakt, wat erg leuk was (maar ook erg koud). Op zich was het veel boot zitten, maar we zijn bij een pinguinkolonie, een vogeleiland en een zeeleeuwenkolonie geweest. Gaaf!!!
Morgen gaan we een hike doen naar een icecave.

Vervolgens gaat onze reis verder naar El Calafate, waar we proberen een gletsjerhike te doen en dan gaat de reis al naar Buenos Aires...

Nou dat was zo ongeveer wel het verhaal volgens mij. Ik zal uiteraard wat vergeten zijn, maar ik moet toch ook wat te vertellen hebben als ik weer in Nederland ben...
Alles gaat nog steeds prima. Ik heb het onwijs naar mijn zin en al de meest mooie dingen gezien!
Ik hoop dat met jullie ook alles goed gaat!

XXX

  • 10 Februari 2008 - 04:06

    Mama:

    Hey meissie,
    Blij met je berichtje, zijn net thuis van avondje stappen. was erg gezellig.Het is hier nu 05.00 uur en hebben je berichtje en foto's even gelezen en bekenen.Was toch nog even nieuwsgierig en heb de computer toch nog even aangedaan.
    Leuke foto's en verhaal.

    liefs mama en dikke kus. :smile:

  • 10 Februari 2008 - 12:16

    Ingrid:

    Heey,

    Jaaa eindelijk weer een bericht!!! Ziet er echt heel mooi uit allemaal! Veel plezier nog verder en hopelijk laat je snel weer wat van je horen!

    X Ingrid

  • 10 Februari 2008 - 12:48

    Jacob En Annemarie:

    We hebben de laatste drie verhalen nu gelezen en de foto's bekeken.( eventjes tijd op een zondagmiddag ) Het is fantastisch om de spannende verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken.Wat een avontuur ! Wil je in Nederland nog wel een busreisje maken, of heb je voor je leven dit genoeg gedaan ? Heel veel plezier en wees voorzichtig.

  • 10 Februari 2008 - 22:14

    Papa:

    Hallo meid,

    Goed om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt. Ik had ook niet anders verwacht! Het duurde toch wel wat lang voordat we weer iets van je hoorden. We waren natuurlijk ook wel erg verwend met het veelvuldig contact dat we hadden toen je nog niet zo veel aan het reizen was. Weer prachtige verhalen en mooie foto's. Geniet van je vervolgtrip en van alles wat er op je pad komt.

    Liefs,

    papa

  • 11 Februari 2008 - 06:28

    Marije:

    hi kir,
    het is nu half 8 en ga straks weer naar stage. Ik heb net jouw verhaal gelezen onder het genot van mn ontbijt. Wat een verhaal weer! Mooie foto's ook, en dat van die wijn is een goed teken, kunnen we dat hier ook es een keer doen;)
    Tot mails ( ja ja je staat weer op mn 'to do' list.

    liefs marije

  • 11 Februari 2008 - 10:08

    Evelien:

    Hi Kirsten,

    Dus als je terug bent gaan we met zn allen wijntjes drinken oke ? ;)

  • 12 Februari 2008 - 10:05

    Sophie:

    Leuk man! Die pinguins, de wijn en kirsten als eskimo! Hier alles prima, nog 2 weken en dan zit ik op bali. Leef er helemaal naartoe. Werd blij toen ik las over jouw intern. rijbewijs, die heb ik ook :-) Heel veel plezier verder en we horen van elkaar.
    xx Sophie

  • 12 Februari 2008 - 14:28

    Mama:

    We zijn erg blij met de foto's hoor? :D
    De dvd is gisteren aan gekomen.
    Volgens ons maak je bij elke stap een foto :grin:
    Staan maar liefst 1065 foto's op.We hebben er al ongeveer 430 bekeken. Dus we hebben nog kijk plezier genoeg.:p
    Ze zijn erg mooi geworden.
    Ga maar rustig door hoor met het maken van foto's. We kijken er met veel plezier naar.:)
    liefs en dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 38112

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Amazing Africa!

19 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Madagascar

23 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Vietnam

10 Juli 2009 - 25 Juli 2009

Zuid-Afrika

03 November 2007 - 26 Maart 2008

Zuid- en Centraal Amerika

Landen bezocht: