Arequipa en de Colca Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu Arequipa en de Colca Canyon! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu

Arequipa en de Colca Canyon!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

17 Januari 2008 | Peru, Arequipa

Hola

En maar weer eens een nieuw berichtje vanuit Zuid-Amerika!

Vanuit La Paz zijn Casper en ik vertrokken naar Arequipa...weer terug naar Peru!

In de boeken staat vermeld dat Arequipa 360 dagen per jaar zon heeft. En amautastudenten hebben daar al een keer 3 dagen in de regen gezeten, dus wij gingen met de gedachte heen dat we op weg waren naar het mooie weer...
Helaas...het bleek de afgelopen 2 weken (sinds 9 jaren) in Arequipa te hebben geregend. En uiteraard toen wij er waren regende het ook.
Ik ging voor 3 dingen terug naar Arequipa...een trekking door de Colca Canyon, het klooster en een museum.

Zondag kwamen we erachter dat een trekking door de Colca Canyon (de diepste Canyon ter wereld) er niet in zat...
Vanwege het slechte weer van de afgelopen tijd raadden alle bureaus het af om te gaan lopen...sommige delen zijn dan te gevaarlijk. Balen!!!
Daarom hebben we gekozen voor een tour met een busje...

Vervolgens zijn we naar het klooster gegaan. Dat was echt heel boeiend!!! Het was eigenlijk een dorp op zich met allemaal mooie, felle kleuren!
Ik heb een goede indruk gekregen hoe de nonnen hebben geleefd. Dat is echt heel minimaal...Stiekem zijn we nog over een touwtje gegaan om op een stoeltje in een nonnenkamer te gaan zitten om een foto te maken...sssst!

Even later bleek dat het museum waar ik graag heen wilde gesloten was op zondagmiddag. Weer een baalmoment!
We zijn daarom maar naar het busstation gegaan om alvast een ticket voor dinsdag te kopen en we hebben de bus van 12 uur gedaan, zodat ik alsnog naar het museum kon...

Maandagnacht zijn we om half 3 ´s nachts opgehaald voor onze bustour door de Colca Canyon. Eigenlijk ga je de Canyon in voor het spotten van condors. Maar eenmaal aangekomen op de condorspotplek, bleek dat het erg bewolkt was en even later zagen we de hele vallei dichttrekken en was het super mistig...ja dan valt er geen condor te zien natuurlijk.
Onze gids nam ons mee naar een andere plek. Hier was het helder en we kregen weer hoop. Maar na een tijdje wachten hadden we nog geen condor gezien. Onze gids vond het wel welletjes en zei dat we verder gingen. Jammer zeg...niks gezien!
Op een gegeven moment stapten we uit de bus voor een overzicht over de vallei.
Dit was geen echte condorspotplek maar totaal onverwacht vloog er dan vlak over ons heen een condor!!! Wow...echt machtig mooi! Die vogel is echt onwijs groot (spanwijdte 3 meter en 15 kilo). Echt geweldig als die zo vlak over je heen vliegt!!!
De rest van onze trip (we zouden op vele plekken stoppen voor uitzichten en vulkanen kijken enzo) is letterlijk in het water gevallen...het regende zo hard dat we veel in de bus zijn gebleven...

Wel zijn we nog in een klein dorpje gestopt waar ik een adelaar met een spanwijdte van 2 meter op mijn arm en hoofd heb gehad..best zwaar!
En we zijn gestopt op het hoogste punt van deze trip en het hoogste punt voor mij tot nu toe...4910 meter!

Dinsdagochtend ben ik alsnog naar het museum geweest dat bekend staat om de best bewaarde mummie Juanita!
Heel interessant en heel indrukwekkend...
De mummies zijn gevonden op de vulkanen. De Inca´s dachten bij een vulkaanuitbarsting dat de berg boos was en dat er dan een kind aan de berg geofferd moest worden. Door de kou zijn de lichamen bevroren en dus honderden jaren bewaard gebleven. Op dit moment was Sarita in het museum...jeetje...je kon het vel nog op haar gezicht zien zitten, al was het wel ingedroogd. Ze had haar tanden nog, haar kleren waren allemaal nog goed en ze had gewoon glanzend haar op haar hoofd! Heel indrukwekkend om te zien! Ben blij dat ik alsnog heen kon gaan...

Goed...dat was het verhaaltje over Arequipa.
Tot het volgende berichtje vanuit Chili!!!

XXX

  • 17 Januari 2008 - 21:55

    Jan En Diny:

    Zo vlot is er nog nooit voldaan aan een belofte. Nog geen half uur geleden met jou gechat en nu het verhaal al. Toppie.
    Heel veel plezier met je rondreis de komende dagen. Kijk al weer uit naar jouw volgende verhaal. En....pas goed op jezelf.

  • 17 Januari 2008 - 22:11

    Hoi Kirsten:

    Had ik net even pech, kom ik op msn en dan heb je nog maar 1 minuut over.
    :(
    Wou net de computer afsluiten, maar gelukkig nog wel eventjes gekletst.
    Volgende keer langer hoor?
    3 meter spanwijdte, jemig, ik vind Koko al groot als hij even vliegt.
    Maar weer een mooi verhaal en wij zullen je dvd met foto's met plezier gaan bekijken
    Heel veel plezier en tot het volgende berichtje.
    Pas goed op jezelf

    Liefs en dikke kus mama ;)

  • 17 Januari 2008 - 22:54

    Andrieske:

    Hey Kirsten,
    Heerlijk om je reisverhalen te lezen! Prachtig he, die Colca Canion. Hte had iets onwerkelijks voor me.. En je hebt een Condor gezien, super! Dat geluk had ik destijds niet..

    Zoals ik mag begrijpen heb je het prima naar je zin. Welke landen ga je nog bezoeken de komende tijd.. Ik hoop dat je veel mooie en bijzondere avonturen mag beleven.

    Heel veel plezier!

    Andrieske

  • 18 Januari 2008 - 15:05

    Hoi Kirsten:

    Ik vond het erg jammer , dat ik maar eventjes via msn met je gekletst te kunnen hebben. :( Maar je hebt weer een mooi verhaal hoor?
    Wat is Koko dan klein als hij vliegt, gelukkig maar.
    We zullen je dvd met foto's met plezier gaan bekijken hoor?
    Heel veel plezier en denk goed om jezelf.

    liefs en dikke kus mama ;)

  • 18 Januari 2008 - 15:08

    Hoi:

    Nou ik sta er dus twee keer op.
    Toen ik keek, was mijn berichtje weg, vandaar dus een nieuwe. Maar nu staat ie er ineens wel weer.
    mama

  • 18 Januari 2008 - 17:51

    Evelien:

    Jammer van de regen, maar wel leuk dat er nog een condor over je heen vloog! Hoop dat het snel weer mooi weer wordt!

    xxx

  • 19 Januari 2008 - 11:47

    Papa:

    Al weer zo'n geweldige ervaring. Jammer van het slechte weer, maar een overvliegende condor maakt veel goed!
    Heel veel plezier in Chili. Pas op in de woestijn, je kent het liedje Brandend zand.....(ha, ha). Veel plezier bij het vervolg van je trip en tot het volgende contact.

    Liefs,

    paps

  • 23 Januari 2008 - 12:59

    Rika En Jack:

    hoi kirsten dat waren weer heel wat belevenissen daar, lees met veel plezier je berichten. wauw wat een ervaringen allemaal zeg en wat een foto s prachtig. nu geniet verder van de trip
    liefs uit bedum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 38136

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Amazing Africa!

19 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

Madagascar

23 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Vietnam

10 Juli 2009 - 25 Juli 2009

Zuid-Afrika

03 November 2007 - 26 Maart 2008

Zuid- en Centraal Amerika

Landen bezocht: