Woestijngebied in Chili!!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu Woestijngebied in Chili!!! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Kirsten Zee - WaarBenJij.nu

Woestijngebied in Chili!!!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 Januari 2008 | Chili, Santiago de Chile

Ok...hier dan het beloofde berichtje over mijn tijd in Chili.

Allereerst zijn we vanaf Arequipa in Peru naar Tacna gegaan. Vanaf hier konden we namelijk met de trein de grens over naar Chili, naar Arica om precies te zijn. Het leek ons wel leuk om een keer met de trein te reizen. Maar ik was echt heel blij dat het maar voor 1,5 uur was...langzaam, veel gehobbel en geen beenruimte!
Maar goed...ik ben in Chili!!
Daar bleek geen geldwisselkantoor te zijn en daar stonden we dus zonder geld in Arica...
Ik ben bij de spullen gebleven en Casper is met een man meegegaan om geld te wisselen. Toen hadden we genoeg geld om een taxi te nemen naar een hostel!
Arica was eigenlijk meer een tussenstop. We hebben daar een overnachting gehad en zijn daarna door gaan reizen naar Iquique. Wow...dat was eigenlijk geweldig! We zaten daar in een super hostel en het weer was geweldig. Na al die regen die we hadden gehad, zaten we nu in enen in een zeer zonnig klimaat met een graad of 30-35!!! We hebben dan ook gekozen om hier 2 overnachtingen te nemen! Na een beetje rondlopen kwamen we bij de haven aan...geweldig daar heb ik zeeleeuwen, pelikanen en gieren gezien!!
Voor de rest was het tijd om te relaxen en van het mooie weer te genieten door langs de boulevard van het strand te lopen! Wat een verschil met Bolivia en Peru...ik had hier echt het idee in een Zuid-Europese strandplaats te zijn!
Zaterdag hadden we een busticket naar Calama om vanaf daar een bus naar San Pedro de Atacama te kunnen nemen, maar die bus ging pas ´s middags. Daarom ben ik in de ochtend nog terug gegaan naar de haven om daar op een randje te genieten van de dieren en hun geluiden! En...ik had geluk. Een man gooide een emmer met vis leeg vlak naast mij. In enen vlogen er allemaal pelikanen over me heen en kwamen de zeeleeuwen aanzwemmen!!! Echt zo gaaf...al die dieren zo dicht bij!!!

Uiteindelijk zijn we dan naar San Pedro de Atacama gegaan, wat in de Atacamawoestijn ligt. Volgens de boeken is het een oase in de woestijn. Ik had dan ook een meertje verwacht met palmbomen, veel duinen etc.
Niks van dat...het was een grijs klein dorpje waar niks te beleven was. Tegenvaller dus! Maar...vanuit San Pedro de Atacama konden we wel een tour boeken naar Salar de Uyuni!
Na veel gedoe om geld te pinnen, kregen we het uiteindelijk voor elkaar om geld uit de automaat te krijgen en konden we de tour vast leggen.
De hele dag was er geen electriciteit in dit dorpje en na een koude douche in het donker ben ik dan ook maar op bed gegaan...op naar onze tour!!!

• 25 Januari 2008 - 17:27

Hoi, Hoi:

Wat ineens een andere wereld .Zonneschijn ,hoge golven , geniet ervan
    mama.

• 25 Januari 2008 - 17:47

Geert:

Regel even een optreden voor De Hokband daar! Wat mooi daar!
    Groet'n Geert

• 26 Januari 2008 - 09:21

Willem S:

Moi,

Wat een prachtige wereld is het daar zeg.

groetjes,
    Willem

• 26 Januari 2008 - 18:00

Maaike:

Geldproblemen in San Pedro, dat klinkt bekend!! Helaas hadden wij het met nieuwjaar. Gelukkig zat er om 19.00 eindelijk geld in de aut. zodat we nieuwjaarsavond tenminste een lekker biertje konden drinken! Mooie foto´s, vooral de weerspiegelingen op de zoutvlakten! Geweldige tour is het he! Heel veel plezier nog, leuk om je verhalen te volgen.
    ciao uit Salvador, Brazil (dat portugees valt me niet mee, kan geen gesprek meer voeren hier :-(

• 30 Januari 2008 - 11:54

Anne:

Hey Kir,

Ziet er echt super uit hoor, die zeeleeuwen gaan er ook echt voor zitten stelletje ijdeltuiten hahaha.

Veel plezier nog en tot snel!!

XXX Anne